Пропускане към основното съдържание

Новини от Пазарджик - Фестивалът Беглика

Тази година Беглика фест се посвещава на живия, осъзнат обмен – на знания, на творчество, на емоции и идеи. 


Беглика фест отваря пространството си и времето за всички участници - гости и приятели, да взаимодействат свободно едни с други. Обменът е съвкупност от три цветни нишки, вплитащи се в една уникална шевица Играй, Твори, Бъди. „Играй“ е обагрено в лилаво. В този елемент влизат добре познати страни от фестивала като музика, живи изпълнения, танци, пърформънси и всичко онова, което кара човека да играе и да се забавлява на беглишки въздух. „Твори“ сияе в оранжево. Към този елемент се числят всички дейности, свързани с човешкото творчество под една или друга форма – изобретения, работилници, театрални и танцови сътворилници, кътове за творчество, стари и нови занаяти. Зелената нишка от шевицата е за „Бъди“. Бъди слага под крилото си всички срещи на Беглика като разнообразни форми на обсъждане, беседи и обмен на добър опит. Макар и тематично разделени, трите цвята са неизменно вплетени един в друг. Много от участниците и съдържанието на единия елемент попадат и в другите два, сътворявайки една завладяваща картина - пълна, красива и многолика Беглика на обмена. През годините Беглика се утвърди като един от водещите летни фестивали в България. Той е неизменно свързан с природата, с хармоничното общуване и с връзката на човека със заобикалящия го свят. Фокусира се върху теми с голямо обществено и социално значение – съхранение на околната среда, приемственост в традициите и развитие на личността чрез нови форми на обмен. Чрез новото, седмо издание, Беглика фест отваря портите си и става достъпна платформа за споделяне на знания, умения и опит. Всеки участник е вплетен в преживяването. По този начин, настоящото седмо издание доразвива идеите залегнали в случването на фестивала през миналите години и ги поставя на едно следващо равнище.

ПРОГРАМА -fest.beglika.org/bg/

Коментари

Популярни публикации от този блог

СТЕРИЛИЗИРАНЕ НА КОНСЕРВИ - бакла и бамя

Бакла натюрел Подбира се прясна млада бакла,на която зърната едва са се очертали.Баклата се преработва същия ден ,в който е набрана .Престоялата бакла бързо увяхва и почернява.Консервира се цяла ,като се отрязват само двата края на чушките.Измива се в обилна вода и се попарва във вряща подсолена на вкус вода до омекване.Изстудява се в студена вода и се нарежда плътно в буркани.Залива се с гореща вода подсолена на вкус.Бурканите се затварят и се стерилизират 80 минути. Бамя натюрел За стерилизиране се подбира млада дребна бамя,в която още няма образувани семена.Бере се в плитки съдове,защото лесно се загрява и почернява.Бамята трябва да се преработи още същия ден след набирането и.Почиства се само горната втвърдена част на чушките,като се изрязва конусообразно,за да не се открият каналчетата на семенниците,от които излиза лигав сок.Изчистената бамя се пуска в съд със студена вода.Измива се и се попарва 2-3 минути до слабо омекване във вряща ,подсолена на вкус вода ,към която се прибавя

НЕ ДЪЛБАЙ С ДЛЕТОТО ТЪНКО

Виж, отново китна пролет е дошла, вишната отново пак е цъфнала. Ти със друга, аз със други, тъй живеем ний. С тази песен аз те моля, чуй, върни се ти. Не дълбай с длетото тънко моето сърце, остави таз рана нек да зарасте. Само бръчки по челата ще ни спомнят, знай, че обичахме се нявга - ти и аз без край. А портрета от стената само ме следи и във радост и утеха все след мен върви. Знам, че друга ти обичаш, но щастлив не си. С тази песен аз те моля, чуй, върни се ти. източник:стари градски песни

АХ ПРОСТИ МИ ,ОЙ ДУШИЦЕ

Ах ,прости ми ,ой душице, ако съм те наскърбил. Не отвръщай красно лице , щом не съм ти вече мил . С верна клетва ме измами и сълзи на очи, тъй спечели любовта ми , най подир ме намрази. Ще изплача на звездите - на тез нежни светила- мойте мъки жаловити и нечути телила. Сбогом,мила,сбогом драга , аз отивам на далеч, там,где птичките не пеят, там,где любов не цари. Неделен поздрав с една стара градска песен. източник:Стари градски песни