Пропускане към основното съдържание

Черна боровинка - консервиране

Компот от боровинки
Прясно набраните боровинки се почистват от листенца, дръжки и от зелени и гнили плодове. Измиват се обилно с вода и се насипват в буркани, като се стръскват. Заливат се с горещ (85 градуса ) сироп с концентрация 40-50%, приготвен от 1 литър вода и 700-1000 г захар. С това количество сироп се заливат 5-6 буркана. Бурканите се затварят, нареждат се в съд със загряна  до 60 градуса вода и се стилизират 10 минути.

Сироп от боровинки
Приготвя се само от черни боровинки. Подбират се узрели, силно обагрени и свежи плодове, смачкват се, оставят се да престоят 1-2 часа. Кашообразната  маса се изстисква и отделения сок се прецежда. На 1 л сок черни боровинки се прибавят 2 кг  захар и  5 грама лимонена киселина. Сиропът се загрява до 75 градуса и веднага се разлива в тъмни и сухи бутилки и се държи в хладно помещение.

Конфитюр от боровинки
Плодовете се почистват от листа и примеси. Измиват се със силна струя вода. Приготвя се захарен сироп от 300 мл вода и 1 кг захар. В него се поставят 0,5 кг  боровинки и конфитюра се вари до сгъстяване. Накрая се слага 1/2 чаена лъжичка винена киселина.

Коментари

Популярни публикации от този блог

СТЕРИЛИЗИРАНЕ НА КОНСЕРВИ - бакла и бамя

Бакла натюрел Подбира се прясна млада бакла,на която зърната едва са се очертали.Баклата се преработва същия ден ,в който е набрана .Престоялата бакла бързо увяхва и почернява.Консервира се цяла ,като се отрязват само двата края на чушките.Измива се в обилна вода и се попарва във вряща подсолена на вкус вода до омекване.Изстудява се в студена вода и се нарежда плътно в буркани.Залива се с гореща вода подсолена на вкус.Бурканите се затварят и се стерилизират 80 минути. Бамя натюрел За стерилизиране се подбира млада дребна бамя,в която още няма образувани семена.Бере се в плитки съдове,защото лесно се загрява и почернява.Бамята трябва да се преработи още същия ден след набирането и.Почиства се само горната втвърдена част на чушките,като се изрязва конусообразно,за да не се открият каналчетата на семенниците,от които излиза лигав сок.Изчистената бамя се пуска в съд със студена вода.Измива се и се попарва 2-3 минути до слабо омекване във вряща ,подсолена на вкус вода ,към която се прибавя

АХ ПРОСТИ МИ ,ОЙ ДУШИЦЕ

Ах ,прости ми ,ой душице, ако съм те наскърбил. Не отвръщай красно лице , щом не съм ти вече мил . С верна клетва ме измами и сълзи на очи, тъй спечели любовта ми , най подир ме намрази. Ще изплача на звездите - на тез нежни светила- мойте мъки жаловити и нечути телила. Сбогом,мила,сбогом драга , аз отивам на далеч, там,где птичките не пеят, там,где любов не цари. Неделен поздрав с една стара градска песен. източник:Стари градски песни

НЕ ДЪЛБАЙ С ДЛЕТОТО ТЪНКО

Виж, отново китна пролет е дошла, вишната отново пак е цъфнала. Ти със друга, аз със други, тъй живеем ний. С тази песен аз те моля, чуй, върни се ти. Не дълбай с длетото тънко моето сърце, остави таз рана нек да зарасте. Само бръчки по челата ще ни спомнят, знай, че обичахме се нявга - ти и аз без край. А портрета от стената само ме следи и във радост и утеха все след мен върви. Знам, че друга ти обичаш, но щастлив не си. С тази песен аз те моля, чуй, върни се ти. източник:стари градски песни