Пропускане към основното съдържание

Лекарят, лекар ли е или търговец ?

Излиза така ,че най бедното съсловие в България
са лекарите .Те са вечно ощетените ,слабо платени ,
без условия за работа .По последното съм съгласна ,
че лекарите в държавните болници нямат добри условия
както за тях така и за пациентите .Има областни болници ,
които не са ремонтирани повече 20 години.
     Създадоха се много частни болници със съвременни
условия и богатите предпочитат тях.
Но всички работещи плащат осигуровки и не трябва да
плащат допълнително за лекар или екип .
Защо трябва да се делят пациентите на можещи  и не можещи
да плащат допълнително .Нали има лекарска етика, има
лекарска клетва.
В болницата всеки болен е пациент ,а не клиент.
Ето защо смятам ,че лекарите са станали търговци.
Ако не платиш повече за тях ти не си пациент ,а обречен
и подчертават своето безразличие. Особено към възрастните
хора, за които плаща държавата. 
Разбира се сред лекарите има и лекари .Те обичат професията си
и непрекъснато повишават своята  квалификацията .
Но има и такива ,които са гледа ли да станат висшисти,в някой
случай и с купени дипломи.Много жалко.
Аз си спомням в квартала имахме двама лекари д-р Даскалов и д-р Матакиев.
Като отидеш при тях те ти отвръщат с топлина и умиление и да знаеш ,
че дните ти са преброени ти се усмихнеш.
Сега обаче дежурния лекар или тези от визитацията минават
колко да отбият номера .Да има повече време за приказки и
мислене по каква по скъпа пътека трябва да мине всеки болен.

 Кога най после ще се изработят такива правила ,че всеки лекар
да получава колкото заслужава според приноса му за намаляване
на смъртността.
Според квалификацията си лекаря трябва да получава повече от един
министър и тогава той няма да е търговец а лекар.

Коментари

  1. Коментирам пряко това ,което има отношение в моята заетост.Има специалисти, които получават заплати за да изчисляват и определят труда на такива работещи .Мисля че те ще си свършат необходимата работа.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

СТЕРИЛИЗИРАНЕ НА КОНСЕРВИ - бакла и бамя

Бакла натюрел Подбира се прясна млада бакла,на която зърната едва са се очертали.Баклата се преработва същия ден ,в който е набрана .Престоялата бакла бързо увяхва и почернява.Консервира се цяла ,като се отрязват само двата края на чушките.Измива се в обилна вода и се попарва във вряща подсолена на вкус вода до омекване.Изстудява се в студена вода и се нарежда плътно в буркани.Залива се с гореща вода подсолена на вкус.Бурканите се затварят и се стерилизират 80 минути. Бамя натюрел За стерилизиране се подбира млада дребна бамя,в която още няма образувани семена.Бере се в плитки съдове,защото лесно се загрява и почернява.Бамята трябва да се преработи още същия ден след набирането и.Почиства се само горната втвърдена част на чушките,като се изрязва конусообразно,за да не се открият каналчетата на семенниците,от които излиза лигав сок.Изчистената бамя се пуска в съд със студена вода.Измива се и се попарва 2-3 минути до слабо омекване във вряща ,подсолена на вкус вода ,към която се прибавя

НЕ ДЪЛБАЙ С ДЛЕТОТО ТЪНКО

Виж, отново китна пролет е дошла, вишната отново пак е цъфнала. Ти със друга, аз със други, тъй живеем ний. С тази песен аз те моля, чуй, върни се ти. Не дълбай с длетото тънко моето сърце, остави таз рана нек да зарасте. Само бръчки по челата ще ни спомнят, знай, че обичахме се нявга - ти и аз без край. А портрета от стената само ме следи и във радост и утеха все след мен върви. Знам, че друга ти обичаш, но щастлив не си. С тази песен аз те моля, чуй, върни се ти. източник:стари градски песни

АХ ПРОСТИ МИ ,ОЙ ДУШИЦЕ

Ах ,прости ми ,ой душице, ако съм те наскърбил. Не отвръщай красно лице , щом не съм ти вече мил . С верна клетва ме измами и сълзи на очи, тъй спечели любовта ми , най подир ме намрази. Ще изплача на звездите - на тез нежни светила- мойте мъки жаловити и нечути телила. Сбогом,мила,сбогом драга , аз отивам на далеч, там,где птичките не пеят, там,где любов не цари. Неделен поздрав с една стара градска песен. източник:Стари градски песни