Пропускане към основното съдържание

Quo Vadis Bulgarian-къде си господи



20:10
16.07.10
Сметка за 118 219 лв. ток шокира пенсионери
автор(и): Труд.

Месечна фактура за консумиран ток на стойност 118 219,55 лв. шокира пенсионерите от София Методи и Гълъбина Анастасови. Сметката била навъртяна в лятната им къща в монтанското село Пишурка.

Вчера в късния следобед, малко след като “Труд” се свърза с пресцентъра на ЧЕЗ за изясняване на случая, служители на компанията посетиха пенсионерите, за да ги информират, че фактурата им вече е анулирана. Освен това се оказало, че ЧЕЗ имала да им връща 4,82 лева.

Анастасови получили космическата фактура преди ден и изпаднали в потрес.

“Дори да продадем къщата си и всичко, което имаме, не можем да платим толкова пари, а и защо да плащаме, като не сме изразходвали толкова ток”, притесняваха се пенсионерите вчера сутринта. Двамата живеят в София и гостуват в селото си само през лятото.

“Всеки месец плащаме по 20-30 лева за ток. Такова чудо не е било”, кръстеше се Гълъбина.

В страховитата фактура е записано, че фамилията е изгорила през април малко над 1 милион киловатчаса електроенергия.

“Очевидно е, че става дума за техническа грешка. Сметката вече е коригирана, изпратили сме представител на компанията да се извини, макар че показанията са снети по самоотчет на клиента”, заяви говорителката на ЧЕЗ Мария Дойчинова.

По-малко от час след нейното изявление в къщата на Анастасови пристигна представител на ЧЕЗ, който ги уведоми, че сметката е анулирана и компанията трябва да възстанови 4,82 лв., надвнесени от пенсионерите.

Гълъбина обаче е категорична, че фактурата не е правена по данни от самоотчет. “Идват едни момчета и записват цифрите. Не сме ги съобщавали ние”, кълне се тя.

“1 млн. киловата не изразходва и огромен завод”, коментира кметът на с. Пишурка д-р Димитър Митов. Той първи видял фактурата и дори не посмял да съобщи на хората от страх да не се поболеят. Бай Методи вече имал два инфаркта. Затова местният управник първо се обадил в ЧЕЗ да ги уведоми за случая и да поиска да поправят грешката, преди хората да разберат. Оттам обаче отговорили, че фактурата вече е написана и абонатите трябва да платят, а после да подадат възражение.

“Изчислихме, че ако не плащаме пенсиите на местните жители за 7 месеца, ще съберем парите за Анастасови. Иначе селото ни плаща на година по около 40 хил. лева за ток, вкл. и за уличното осветление”, казва кметът.

Коментари

Популярни публикации от този блог

СТЕРИЛИЗИРАНЕ НА КОНСЕРВИ - бакла и бамя

Бакла натюрел Подбира се прясна млада бакла,на която зърната едва са се очертали.Баклата се преработва същия ден ,в който е набрана .Престоялата бакла бързо увяхва и почернява.Консервира се цяла ,като се отрязват само двата края на чушките.Измива се в обилна вода и се попарва във вряща подсолена на вкус вода до омекване.Изстудява се в студена вода и се нарежда плътно в буркани.Залива се с гореща вода подсолена на вкус.Бурканите се затварят и се стерилизират 80 минути. Бамя натюрел За стерилизиране се подбира млада дребна бамя,в която още няма образувани семена.Бере се в плитки съдове,защото лесно се загрява и почернява.Бамята трябва да се преработи още същия ден след набирането и.Почиства се само горната втвърдена част на чушките,като се изрязва конусообразно,за да не се открият каналчетата на семенниците,от които излиза лигав сок.Изчистената бамя се пуска в съд със студена вода.Измива се и се попарва 2-3 минути до слабо омекване във вряща ,подсолена на вкус вода ,към която се прибавя

НЕ ДЪЛБАЙ С ДЛЕТОТО ТЪНКО

Виж, отново китна пролет е дошла, вишната отново пак е цъфнала. Ти със друга, аз със други, тъй живеем ний. С тази песен аз те моля, чуй, върни се ти. Не дълбай с длетото тънко моето сърце, остави таз рана нек да зарасте. Само бръчки по челата ще ни спомнят, знай, че обичахме се нявга - ти и аз без край. А портрета от стената само ме следи и във радост и утеха все след мен върви. Знам, че друга ти обичаш, но щастлив не си. С тази песен аз те моля, чуй, върни се ти. източник:стари градски песни

АХ ПРОСТИ МИ ,ОЙ ДУШИЦЕ

Ах ,прости ми ,ой душице, ако съм те наскърбил. Не отвръщай красно лице , щом не съм ти вече мил . С верна клетва ме измами и сълзи на очи, тъй спечели любовта ми , най подир ме намрази. Ще изплача на звездите - на тез нежни светила- мойте мъки жаловити и нечути телила. Сбогом,мила,сбогом драга , аз отивам на далеч, там,где птичките не пеят, там,где любов не цари. Неделен поздрав с една стара градска песен. източник:Стари градски песни