Пропускане към основното съдържание

24 май -спомени

От всички празници ,които се празнуваха в ученическите ми години най гадния празник беше 24 май .За да се представи училището добре на манифестацията един месец марширувахме и пеехме по плаца на училището.Ако някой отсъстваше без извинителна бележка го наказваха или да се подстриже гола глава(за нас момчетата това беше голям позор),или намаляване на бележката за поведение."Нашите момчета"тогава масово се разболяваха.До нашия техникум беше спортната зала .Един ден имаше волейболен мач на  Ботев пз срещу Левски сф .Същия ден имахме и маршировка ,след голямото междучасие.Почти целия клас отидохме да погледаме мача,но се улисахме и закъсняхме за маршировката и учителя ,който отговаряше за това понеже не можеше да накаже всички с подстригване,( защото 24 май беше след 2 дни ,а не върви маршируващите ученици да са с голи глави ,като затворници) той наказа само трима от нас.Но ние се наговорихме и всички се подстригахме.За празника ,като се събрахме на плаца ,даскала като ни видя щеше да откачи.Крещя ,чети ни морал ама нали нямаше други подготвени пак ние участвахме в  манифестацията.Понеже всичко мина добре ,пък и бяхме 3 курс на другия ден нямаше други наказания.
Така съм запомнил може би най истинския празник за нас българите.
Честит празник на всички българи!
Честит празник и на всички левскари- на този ден е основан футболен клуб Левски сф.

Коментари

  1. Честит Празник!
    А за манифестациите, имам алергия. То да беше една през май.

    ОтговорИзтриване
  2. Честит! А иначе стригането си беше резонно,но друго си е младоста наборе, особено тук да си млад пенсионер,като нас, знаеш какво е:)
    Готов съм всеки месец да ходя на манифестация и даже ще си обръсна тиквата, само да съм здрав и млад! :))))

    ОтговорИзтриване
  3. И аз съм на същото мнение наборе ама не може да върнем назад годинките.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

СТЕРИЛИЗИРАНЕ НА КОНСЕРВИ - бакла и бамя

Бакла натюрел Подбира се прясна млада бакла,на която зърната едва са се очертали.Баклата се преработва същия ден ,в който е набрана .Престоялата бакла бързо увяхва и почернява.Консервира се цяла ,като се отрязват само двата края на чушките.Измива се в обилна вода и се попарва във вряща подсолена на вкус вода до омекване.Изстудява се в студена вода и се нарежда плътно в буркани.Залива се с гореща вода подсолена на вкус.Бурканите се затварят и се стерилизират 80 минути. Бамя натюрел За стерилизиране се подбира млада дребна бамя,в която още няма образувани семена.Бере се в плитки съдове,защото лесно се загрява и почернява.Бамята трябва да се преработи още същия ден след набирането и.Почиства се само горната втвърдена част на чушките,като се изрязва конусообразно,за да не се открият каналчетата на семенниците,от които излиза лигав сок.Изчистената бамя се пуска в съд със студена вода.Измива се и се попарва 2-3 минути до слабо омекване във вряща ,подсолена на вкус вода ,към която се прибавя

НЕ ДЪЛБАЙ С ДЛЕТОТО ТЪНКО

Виж, отново китна пролет е дошла, вишната отново пак е цъфнала. Ти със друга, аз със други, тъй живеем ний. С тази песен аз те моля, чуй, върни се ти. Не дълбай с длетото тънко моето сърце, остави таз рана нек да зарасте. Само бръчки по челата ще ни спомнят, знай, че обичахме се нявга - ти и аз без край. А портрета от стената само ме следи и във радост и утеха все след мен върви. Знам, че друга ти обичаш, но щастлив не си. С тази песен аз те моля, чуй, върни се ти. източник:стари градски песни

АХ ПРОСТИ МИ ,ОЙ ДУШИЦЕ

Ах ,прости ми ,ой душице, ако съм те наскърбил. Не отвръщай красно лице , щом не съм ти вече мил . С верна клетва ме измами и сълзи на очи, тъй спечели любовта ми , най подир ме намрази. Ще изплача на звездите - на тез нежни светила- мойте мъки жаловити и нечути телила. Сбогом,мила,сбогом драга , аз отивам на далеч, там,где птичките не пеят, там,где любов не цари. Неделен поздрав с една стара градска песен. източник:Стари градски песни